We’re facing a climate crisis. As the president said, “no challenge—no challenge—poses a greater threat to future generations than climate change.” Extreme weather, melting glaciers and rising sea levels all link to climate change. If we continue on this trajectory, nature’s future—along with our own—is in jeopardy.
Without climate action, humanity, wildlife, and the planet we know and love will suffer. Many species, like walruses, elephants, and giant pandas will be under increased threat when they’re not able to adapt to rising seas, changing rainfall patterns, warming temperatures, an acidifying and warming ocean and other consequences of increased carbon pollution.
We cannot stand back and let this happen. We need to start today and change the way we choose and use energy and resources. The US must take decisive action to fight climate change and cut carbon pollution to reduce the impacts of climate change and inspire other countries to do the same.
Il Regolamento Dublino definisce principalmente la competenza degli Stati nelle richieste d’asilo, è entrato in vigore nel 1999 ed è stato riformato tre volte. Il punto principale del Regolamento Dublino III, attualmente in vigore, è il principio secondo cui sono i Paesi di primo approdo a doversi far carico delle domande di protezione internazionale di chi arriva: una norma che grava in particolare sui paesi di frontiera (come Italia e Grecia).
Il principio fondamentale che regola l’accesso del richiedente asilo alle misure di accoglienza è che deve risultare “privo di mezzi sufficienti a garantire una qualità di vita adeguata per il sostentamento proprio e dei propri familiari” (art. 14, co. 1 D. Lgs. 142/15).
La valutazione sull’insufficienza dei mezzi di sussistenza è operata dalla Prefettura-UTG (art. 14, co. 3 D.Lgs. 142/15) “con riferimento all’importo annuo dell’assegno sociale“.